Úvodní stránka » RECEPTY » Smoothie s brokolicí a mátou

Smoothie s brokolicí a mátou

Když jsem před časem zveřejnila první kolo mých pokusů s green smoothies, tak mi někdo poradil, abych vyzkoušela brokolici (ten comment už jsem zpětně nedohledala - díky aspoň takhle!). Pár dní mi to vrtalo hlavou - brokolici mám ráda, ale uvařenou a politou máslem. A taky s čím tu syrovou zkombinovat? Nakonec si ta základní směs sama řekla o další dvě ingredience a výsledkem bylo překvapení - fakt je to dobré! 

Potřebujeme (na 1 velkou porci):

  • 100 g banánu
  • 100g okurky i se slupkou
  • 100g syrové brokolice (růžičky - košťál použijte třeba do vývaru)
  • šťáva z citronu
  • čerstvá máta
  • voda pro naředění

Postup:

  1. Banán, okurku, růžičky brokolice a trochu vody vymixujeme do co nejhladší směsi. Pokud nemáte nějaký super mixer, tak to úplně hladké nebude, brokolice se nedá, ale drobné kousíčky nevadí.
  2. A teď dochucujte - já jsem citronové šťávy přidala z víc než půlky citronu a máty asi 10 lístků - ale tady hodně záleží na druhu - máta, kterou jsem použila, je opravdu výrazná, až do štiplava. Zkrátka je potřeba přidávat postupně a ochutnávat. Příště už budete vědět.
  3. Pijeme. Testovala jsem i to, jestli se smoothie v čase za pokojové teploty nějak změní - ani ne. Chuť i konzistence byly i po půl hodině víceméně stejné, takže v lednici bez újmy lze skladovat i několik hodin. Akorát že asi budou "utíkat vitamíny" :)

Výživové hodnoty na 1 porci (z výše uvedeného množství) :

Kcal: 144, bílkoviny: 6,1g, sacharidy: 25,3g, z toho cukry: 15,6g, tuky: 0,8g

Poznámka: Těch 6g bílkovin pochází hlavně právě z brokolice.