Úvodní stránka » RECEPTY » Zeleninové smoothie

Zeleninové smoothie

Po několika měsících váhání jsem si pořídila mixér na smoothies, částečně i pod dojmem z knížky zaměřené výhradně na smoothies a džusy (o ní brzy napíšu víc).  Je to NutriBullet (ale s tou firmou nespolupracuji!) a zatím se zdá, že zvládne opravdu leccos a dokrémova. Poprvé jsem v něm zkusila vyrobit smoothie výlučně ze zeleniny, což není úplně neobvyklé, ale výsledek mne chuťově příjemně překvapil. Můj syn ho trefně popsal jako "takový salát k pití". V dohledné době rozhodně zkusím další kombinace, možností je spousta. 

Použitý římský salát se dá nahradit obdobným lupením, třeba polníčkem nebo špenátem. Čím je listová zelenina tmavší, tím lépe. Já jsem tentokrát měla římský salát z trhu a v porovnání s těmi prodávanými třeba v Bille měl výrazně sytější barvu i mnohem intenzívnější chuť. Přidaný olej jednak přidá na chuti, jednak umožní lepší vstřebání vitaminů rozpustných v tucích. A jestli se za jednu porci zeleniny (z těch doporučovaných pěti denně) považuje hrst, tak tohle smoothie představuje aspoň dvě.

 Potřebujeme:

  • velkou hrst (cca 50g) římského salátu
  • cca 150g menších, dobře vyzrálých rajčátek
  • lžičku (cca 5g) olivového oleje
  • balzamico, případně sůl či pepř podle chuti
  • voda k naředění

Postup:

  1. Všechny ingredience dohladka rozmixujeme.   

Výživové hodnoty:

Kcal: 85, bílkoviny: 1,9g, sacharidy: 8,4g, z toho cukry: 3,9g, tuky: 5g, vláknina 2,4g