OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Kimchi rice

kimchi_rice.jpgTohle je tak trochu jídlo ze zbytků, ale jestli máte rádi kimchi, bude vám určitě chutnat. Základní recept se dá různě obměňovat, namísto vajíčka (nebo ještě navrch k němu) se do směsi dá přidat nějaké maso (cca 100 – 150g), buď třeba natrhané zbylé pečené kuře, kachna nebo krůta, mleté maso (to se restuje hned ze začátku spolu s cibulí a česnekem) nebo krevety. Asi by šlo i tofu nebo tempeh. Doplnit se dá třeba nasucho opraženýma burákama nebo kešu. Každopádně nějakou bílkovinu to přidat chce, základní kimchi rice je jídlo s velkou převahou sacharidů. Já si kimchi dělám vlastní (recept tady), takže ho doma většinou míváme dostatek, a pak už jen stačí, aby od oběda zbyla nějaká rýže (většinou jí s myšlenkou na kimchi rice rovnou vařím víc). Samotná příprava je už záležitostí jen pár minut.

Potřebujeme (na 3-4 porce):

  • asi 450g vychladlé vařené rýže (ze 200g syrové)
  • 20g oleje, třeba avokádového (ten, pro mě docela překvapivě, dobře snáší i vyšší teploty) nebo řepkového
  • 3 velké stroužky česneku (nebo víc, podle chuti), nadrobno nakrájené
  • 1 větší cibule (cca 100g), nadrobno nakrájená
  • případně maso nebo krevety
  • 2 lžíce sójové omáčky, ideálně tamari (ta taky zajistí, že celé jídlo bude přirozeně bezlepkové)
  • asi 200g kimchi

K servírování (volitelně)

  • 2-3 chilli papričky, nakrájené na kousky 
  • hrst čerstvého koriandru
  • zelená cibulka, nastříhaná na slabá šikmá kolečka
  • ztracená vejce
  • nasucho opražené kešu nebo arašídy 
  • černý a/nebo bílý sezam
  • různé druhy masa, krevety ap.

Postup:

  1. Ve woku nebo větším silnostěnném kastrolu zahřejeme olej, vsypeme cibuli a česnek a krátce orestujeme.
  2. Pokud budeme přidávat maso nebo krevety, tak ho/je teď přisypeme do pánve a krátce opečeme. Pak do pánve vsypeme rýži, vše promícháme a opékáme asi 5 minut. Ideální je směs prohazovat pomocí dvou plochých dřevěných vařeček.
  3. Teď do pánve přidáme sójovou omáčku a kimchi, promícháme a ještě trochu prohřejeme.  
  4. Servírujeme s přílohami a ozdobou podle vlastního uvážení.

Výživové hodnoty na 1 porci (ze čtyř, základní verze bez masa a ozdob):

Kcal: 249, bílkoviny: 5,3g, sacharidy: 43g, z toho cukry: 2,5g, tuky: 5,5g, vláknina: 2,5g