Úvodní stránka » RECEPTY » Česnečka se syrečky a opečeným chlebem

Česnečka se syrečky a opečeným chlebem

Modifikovaná verze klasické česnečky. Česnek přidávám čerstvý až nakonec, spolu s kouskem másla pro zvýraznění chuti. 50g syrečků na porci je množství pro znalce - kdo na aroma syrečků není zvyklý, měl by začít s menším množstvím a syrečky by neměly být moc vyzrálé. Vzhledem k vyššímu obsahu soli v syrečcích je dobré s přidávanou solí šetřit a dosolovat až při podávání. Ovšem všimněte si obsahu bílkovin v jedné porci - pro nesportovce s nižší váhou to je polovina doporučené denní dávky!

 Potřebujeme (na 4 porce):

  • 400g brambor, na kostičky
  • 200g syrečků, na kousky 
  • 200g šunky, s co nejvyšším obsahem msa, ideálně kolem 96%, na kostičky
  • 20g másla
  • česnek podle chuti, cca 5-6 stroužků, i víc
  • 100g chleba, např. Šumava, na kostičky
  • zeleninový vývar, ideálně domácí, případně třeba Alnatura (DM drogerie) nebo Wurzl (Country Life, TESCO ao.)
  • sůl, majoránka
  • hladkolistá petrželka k podávání

Postup:

  1. Nakrájený chléb opečeme nasucho dozlatova v troubě.
  2. Do misky připravíme polovinu másla na plátky, pak vsypeme opečený, ještě horký chleba, a rychle promícháme (nejlépe rukama).
  3. Brambory na kostičky vaříme v osoleném vývaru s majoránkou doměkka.
  4. Do hotového vmícháme zbylé máslo a rozmačkaný česnek. Dohladka rozmixujeme tyčovým mixérem.
  5. Na dno jednotlivých misek dáme syrečky a šunku, zalijeme polévkou a ozdobíme nasekanou petrželkou.
  6. Servírujeme s opečeným chlebem. 

 

Výživové hodnoty na 1 porci:

Kcal: 330, bílkoviny: 30,7g, sacharidy: 37,4g, z toho cukry: 1,3g, tuky: 6,3g