Úvodní stránka » RECEPTY » Citronový pstruh

Citronový pstruh

Tohle je ta (zatím) nejlepší úprava pstruha, co znám. Vymyslela jsem ji vlastně náhodou - neměla jsem biocitrony, přemnožil se mi tymián a z trhu na Kulaťáku jsem přinesla krásné čerstvé pstruhy. Takže jsem trochu improvizovala a výsledkem byla kombinace, kterou jsem od té doby doma ještě mnohokrát zopakovala. Potřeba je jen pár ingrediencí a doba přípravy je minimální. Množství surovin i výsledné výživové hodnoty počítám na pstruhy o váze cca 250-300g, respektive 150g čistého masa. A zajímavost navíc: maso pstruha má  překvapivě (aspoň pro mě) vysoký obsah omega-3 nenasycených mastných kyselin (EPA a DHA), přibližně 1 gram na 100g masa, což je srovnatelné třeba s makrelou. Losos má ve stejně velké porci asi  1,7g.

 Potřebujeme (na 2 porce):

  • 2 čerstvé pstruhy o váze cca 250-300g, vykuchané
  • 30g změklého másla
  • půl paličky česneku (ale klidně i dvojnásobek, podle chuti)
  • 1 velký citronnebo 2 menší
  • čerstvý tymián
  • sůl na dochucení

Postup:

  1. Začneme předehřívat troubu na 200 °C.
  2. Česnek oloupeme a asi polovinu stroužků prolisujeme, zbylé jen překrojíme napůl.
  3. Citron oloupeme, napříč překrojíme a rozdělíme na jednotlivé kousky.
  4. 20g másla promícháme s prolisovaným česnekem, solí a odrhnutými lístky tymiánu.
  5. Pstruhy opláchneme a osušíme. Zevnitř vetřeme tymiánové máslo, vložíme pár kousků citronu a případně ještě další celou větvičku tymiánu.
  6. Pstruhy dáme do pekáčku nebo zapékací misky, poklademe plátky zbylého másla a osolíme. Do pekáčku přidáme zbylé kousky citronu a překrojené stroužky česneku a dáme péct asi na půl hodiny.
  7. Servírujeme nejlépe s vařenými bramborami s máslem a pažitkou. 

Výživové hodnoty na 1 porci (váha čistého masa cca 150g):

Kcal: 365, bílkoviny: 33g, sacharidy: 9,2g, z toho cukry: 2g, tuky: 20,8g, z toho nasycené MK: 10,1g