Úvodní stránka » RECEPTY » Dýňové kari

Dýňové kari

Letos se mi doma sešlo celkem dost dýní, hlavně hokkaido. Už jsem je použila do koláče, na polévku i sušila na chipsy. Kousky dýně ale můžeme jen tak narychlo podusit s rajčaty a nějakou další zeleninou, a získáme zdravé prohřívací jídlo. Zvlášť když přidáme kari pastu. Hotové vydrží v lednici bez úhony minimálně tři dny a uležením se chuti hezky prolnou. 

Potřebujeme (na 3 porce):

  • 10g řepkového nebo olivového oleje
  • 20g červené kari pasty (například Exotic Food, prodává třeba TESCO nebo tady)
  • 250g dýně hokkaido
  • 250g cukety  
  • 250g zelené (bílé) papriky 
  • 400g konzerva sterilovaných krájených rajčat, například Valfrutta
  • sůl na dochucení
  • 100g jarní cibulky, zelené i bílé části, odděleně nakrájené na slabá kolečka 
  • 15g másla

Postup:

  1. Dýni rozkrojíme, vydlabeme z ní semínka a dužinu rozkrájíme na kostky o hraně asi 1,5-2 cm.
  2. Cuketu a papriky omyjeme a nakrájíme na kousky.
  3. Ve větším silnostěnném kastrolu na oleji opékáme kari pastu, dokud se nerozvoní, potom vsypeme bílou cibulku a kousky dýně a paprik. Chvilku restujeme, potom zalijeme rajčaty, přisolíme a dusíme asi 15 minut.
  4. Přisypeme cuketu a dusíme ještě asi 5 minut, aby cuketa jen lehce změkla. Pokud je směs moc řídká, tak v této fázi vaříme odkryté, aby se část tekutiny mohla odpařit.
  5. Už hotové zjemníme máslem.
  6. Servírujeme třeba posypané opraženými dýňovými semínky, hoblinkami parmazánu, případně s trochou hustého jogurtu nebo zakysané smetany, případně kokosového krému. 

Výživové hodnoty na 1 porci ze 3:

Kcal: 197, bílkoviny: 6,1g, sacharidy: 22,7g, z toho cukry:5,3g, tuky: 9g, z toho nasycené MK: 3,1g

Poznámka: Namísto kari pasty můžeme použít kombinaci čerstvého tymiánu (případně provensálského koření) a česneku, jehož část podusíme už v první fázi spolu s cibulkou, dýní a paprikami, a druhou část, najemno prolisovanou, přidáme spolu s máslem.