OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Úvodní stránka » Nové příspěvky » Hubněte s aktivním středem těla

  Hubněte s aktivním středem těla   Kenichi Sakuma

Trochu mě zarazilo tvrzení hned na první stránce, že knížka (kterou jsem pro sebe pracovně nazvala 5 Japonců) odhalí tajemství toho, jak (nejen) modelky bez námahy hubnou a udržují si váhu. A taky to, že s cvičením se po 2 měsících může přestat. Ale je pravda, že svaly středu těla má většina lidí zanedbané.

Základní myšlenkou tohohle programu je úvaha, že většina lidí nemá ideální držení těla, a tudíž některé svaly přetěžuje, zatímco jiné se nepoužívají a jsou ochablé (což vede mj. i k tomu, že člověk vypadá tlustší, než ve skutečnosti je). Pokud posílíme střed těla, v knížce nazývaný modelkovským středem těla (stačit by mělo pouhých pět minut denně), začnou se svaly používat správně a vlastně už nebude potřeba nijak přehnaně sportovat (pokud vůbec), protože tělo bude zapojovat mnohem víc svalů POŘÁD (zatímco při sportu se zapojuje jen pár svalů a jen na krátkou dobu, navíc při dysbalancích se zapojují špatně), a tudíž přirozeným způsobem stoupne energetická spotřeba organismu. Po zhruba 2 měsících se s těmi 5 cviky může úplně přestat, protože tělo si během těch každodenních pětiminutovek zvykne na nové pohybové stereotypy a pak už bude všechny ty správné svaly používat automaticky. Cviky mají organismus podnítit ke zvýšenému spalování tuků, a protože změní (k lepšímu) držení těla, tak člověk začne vypadat štíhlejší (ovšem i reálně bude, to naznačují obvodové míry i hmotnost vzorových klientek na fotkách „před“ a „po“). A dosažené výsledky jsou údajně trvalé (respektive minimálně v horizontu měsíců). Cviky mají pomáhat hlavně s problémovými partiemi, kdy se někomu třeba podařilo zhubnout, ale na některých místech se drží tuk – to je podle autora dáno právě slabým středem těla.

Celý ten přístup sice má logiku, nevěřila bych ale jeho proklamované rychlosti a míře účinnosti. Zkoušela jsem pár dní těch 5 cviků provádět (každý po dobu jedné minuty s předepsaným počtem opakování), a upřímně se mi zdálo, že se vůbec nic neděje, že s touhle intenzitou, (ne)náročností a dobou trvání prostě není možné dosáhnout nějaké výrazné změny. Když jsem svého času cvičila sestavu 5 Tibeťanů, opravdu jsem cítila, jak tělo zabírá a prostě se něco děje.  

Knížka působí díky svému japonskému původu (včetně výběru modelek, popisovanému složení stravy i dalším reáliím) celkem exoticky a představa, že stačí 5 minut cvičení denně, trochu upravit jídelníček a člověk bude jako znovuzrozený, je lákavá. Stejně si ale myslím, že Kenichi Sakuma nám neprozradil úplně všechno…

Knihu vydalo nakladatelství ANAG v únoru 2020