Úvodní stránka » RECEPTY » Chia s granátovým jablkem a jogurtem

Chia s granátovým jablkem a jogurtem

Kombinaci chia semínek, mletých lněných semínek a jogurtu si dávám docela často. Tenhle základ doplňuji hlavně různým sezónním ovocem - vznikne tak svačina, která lehce zasytí minimálně na dvě hodiny, a navíc dodá vlákninu, omega3 nenasyceé mastné kyseliny (tady jde o kyselinu alfa-linolenovou, ALA), trochu vápníku, bifidokultury a další užitečné látky. A protože teď je zrovna sezóna granátových jablek (sklízí se od září do listopadu), přidávám jejich šťavnatá červená semínka. Podobně jako dýně, i granátové jablko je taková přírodní konzerva. Nevydrží sice měsíce, ale při pokojové teplotě pár týdnů ano. Sice mu vyschne slupka a při dobývání semínek se s ní manipuluje trochu obtížněji, ale šťavnatý vnitřek se zachová. Víc o granátových jablcích třeba tady.

Jak nejlépe semínka z jablka vyloupat? Nejdřív ho rozpůlíme, a to tak, že naplocho uřízneme obě špičky a nožem zlehka nařízneme slupku tak, jakobychom jablko chtěli rozříznout. Když se ale rozřízne jen slupka, tak pomalým otáčením budoucích půlek proti sobě jablko rozdělíme na dva kusy a všechna semínka zůstanou neporušená. Některé postupy doporučují  z takto vzniklých půlek semínka vyklepávat (prý to má i uklidňující účinky), já slupku postupně jakoby obracím naruby, čímž se uvolňují jednotlivé bloky semínek a ta už stačí jen vyloupat z blanitého obalu. Každopádně se mi osvědčilo mít na sobě zástěru, šťáva z granátového jablka barví podobně intenzívně jako třeba ta z červené řepy.

Potřebujeme (na 2 porce):

  • 15g chia semínek
  • 15g lněného semínka, mletého
  • asi 150g semínek z granátového jablka
  • asi 150ml vody
  • 150g jogurtu zrajícího v kelímku, např. Hollandia
  • případně na dochucení trocha citronové šťávy nebo nějakého sladidla (med, agáve...)

Postup:

  1. Chiu a len zalijeme vodou - nejlépe předchozí večer, ale mělo by stačit i cca 15 minut před konzumací. 
  2. Gel vzniklý z nabobtnalých semínek smícháme s jogurtem a granátovým jablkem, případně dochutíme a můžeme podávat. Hotový pudink vydrží v lednici i dva dny, takže se dá s výhodou připravit dopředu.

 Výživové hodnoty na 1 porci (ze dvou):

Kcal: 180, bílkoviny: 4,9g, sacharidy: 17,3g, z toho cukry: 14,8g, tuky: 7,1g, vláknina: 7,5g, vápník: 162mg